Teorije web Dizajna: Index

Rekli su o meni


User Centered Manifesto

Tekstovi


Blogovi koje posjećujem


Linkovi


Kontakt

Ako imate kakvih pitanja vezanih za tematiku kojom se bavim ovdje ili ako me pak želite zaposliti kao web developera, slobodni ste da me kontaktirate na e-mail adresu: zoka[kod/at/na]banjaluka.com

Unaprijed vam se zahvaljujem na svim poslanim primjedbama, prijedlozima itd.

25.11.2005.

Vizuelni identitet web sajta

Planiram ovo napisati već deset dana i jedva nekako da sjednem i sastavim propisan tekst.
Naime, prije nekoliko dana smo moja djevojka i ja tražili nešto čemu se ona nije mogla sjetiti imena. Tek kada joj je prodavačica pokazala pakovanje ona se sjetila kako se to zove. Opšte je poznato sa ljudi prvo pamte kako nešto izgleda, koje je boje i oblika, nego kako se zove ta stvar. Oni koji se bave xafsingom to vrlo dobro znaju.

Slično je i sa web stranicama.
Svi znamo da su korisnici naviknuti da logo stoji u gornjem lijevom uglu sajta, da je to link koji vodi na glavnu stranicu i da navigacija stoji vertikalno ili horizontalno ispog logoa. Ako te elemente rasporedimo drugačije, korisnik se osjeća izgubljeno i traži bilo kakav izlaz sa takvog sajta. Ako i to zanemarimo, jednom kada sklopite web sajt, postavite ga on line i pridobijete korisnike, ne možete ga tek tako mijenjati, jer su se korisnici navikli na sajt takav kakav je. Upravo zbog toga se redizajn najavljuje nedeljama unaprijed, pokazuju se screenshotovi novog dizajna itd. da bi korisnici navikavaju na novi izgled.
Ako je web sajt dio reklamne kampanje on, recimo, mora da prati ostatak kampanje po izgledu, bojama, obliku i sadržaju. Mora da zaokruži jedan vizuelni identitet proizvoda koji se reklamira.

Vizuelni identitet služi za skraćivanje procesa reklamiranja.
Na primjer, ako negdje vidite crvenom bojom ispisano "Y!", vi odmah znate šta je to. Ne mora vam se svaki put objašnjavati da je to ovo i ono i da to služi za ono i ovo.
Znači, ako reklamirate web sajt kao neki proizvod. Postigli ste uspjeh kada boje proizvoda asociraju korisnika upravo na vaš proizvod itd.

Sad sam zaboravio šta sam htio reći... a, da! Tanka je linija između vizuelnog identiteta i brenda, ali to već nije tema ovog bloga. Pokušajte na MeandDesign, možda tamo ima više informacija o tome, ne znam.

Da zaključim, jednom kada naviknete korisnike sajta na njegov oblik, izgled, funkcionalnost ili boje, budite oprezni prilikom mijenjanja, redizajna i tome slično.

Sadržaj © 2003 Zlokapa zoran. Powered by blogger.ba | 47118 | RSS