Teorije web Dizajna: Index

Rekli su o meni


User Centered Manifesto

Tekstovi


Blogovi koje posjećujem


Linkovi


Kontakt

Ako imate kakvih pitanja vezanih za tematiku kojom se bavim ovdje ili ako me pak želite zaposliti kao web developera, slobodni ste da me kontaktirate na e-mail adresu: zoka[kod/at/na]banjaluka.com

Unaprijed vam se zahvaljujem na svim poslanim primjedbama, prijedlozima itd.

26.11.2005.

Moje statistike posjećenosti za prošli mjesec

Švrljam ja po statistikama (o kojima sam, usput, ovisan) i filtriram ih po mjesecima kad ono.
Mislim, pogledajte samo sliku.
Da li je to samo slučajnost, nešto drugo ili samo nešto treće...

25.11.2005.

Ironija

Znate li šta je ironija?
Lik koji mrzi blogove ima svoj blog: Mrzim automatizirano i sistematizirano

Slatko :)

25.11.2005.

Vizuelni identitet web sajta

Planiram ovo napisati već deset dana i jedva nekako da sjednem i sastavim propisan tekst.
Naime, prije nekoliko dana smo moja djevojka i ja tražili nešto čemu se ona nije mogla sjetiti imena. Tek kada joj je prodavačica pokazala pakovanje ona se sjetila kako se to zove. Opšte je poznato sa ljudi prvo pamte kako nešto izgleda, koje je boje i oblika, nego kako se zove ta stvar. Oni koji se bave xafsingom to vrlo dobro znaju.

Slično je i sa web stranicama.
Svi znamo da su korisnici naviknuti da logo stoji u gornjem lijevom uglu sajta, da je to link koji vodi na glavnu stranicu i da navigacija stoji vertikalno ili horizontalno ispog logoa. Ako te elemente rasporedimo drugačije, korisnik se osjeća izgubljeno i traži bilo kakav izlaz sa takvog sajta. Ako i to zanemarimo, jednom kada sklopite web sajt, postavite ga on line i pridobijete korisnike, ne možete ga tek tako mijenjati, jer su se korisnici navikli na sajt takav kakav je. Upravo zbog toga se redizajn najavljuje nedeljama unaprijed, pokazuju se screenshotovi novog dizajna itd. da bi korisnici navikavaju na novi izgled.
Ako je web sajt dio reklamne kampanje on, recimo, mora da prati ostatak kampanje po izgledu, bojama, obliku i sadržaju. Mora da zaokruži jedan vizuelni identitet proizvoda koji se reklamira.

Vizuelni identitet služi za skraćivanje procesa reklamiranja.
Na primjer, ako negdje vidite crvenom bojom ispisano "Y!", vi odmah znate šta je to. Ne mora vam se svaki put objašnjavati da je to ovo i ono i da to služi za ono i ovo.
Znači, ako reklamirate web sajt kao neki proizvod. Postigli ste uspjeh kada boje proizvoda asociraju korisnika upravo na vaš proizvod itd.

Sad sam zaboravio šta sam htio reći... a, da! Tanka je linija između vizuelnog identiteta i brenda, ali to već nije tema ovog bloga. Pokušajte na MeandDesign, možda tamo ima više informacija o tome, ne znam.

Da zaključim, jednom kada naviknete korisnike sajta na njegov oblik, izgled, funkcionalnost ili boje, budite oprezni prilikom mijenjanja, redizajna i tome slično.

23.11.2005.

Nove nade queen estrade web site

Ev zahvaljujući mom burazu ja sam naišao na ovaj sajt - Nove nade Queen estrade.

Nije da se hvalim, ali pošto imam wireless konekciju, sajt mi se odma' učitao i u trenutku koji je slijedio odmah sam provalio da je sajt neki template, ali ne znam koji.
Onaj koji mi pokaže odakle je skinut/ukraden/kopiran/otet/kupljen ovaj template ima bombonu od mene :)
Kako god bilo, vjerujem da je template BIO fin, dok ga se webmajstor tog sajta nije dočepao.
Pogledajte na šta taj sajt liči?! Pogledajte samo sliku djevojke u zaglavlju, kako je samo isječena... horror! Načačka brat reklama na prvu stranicu, k'o ni sebi, ni svom. Alo bolan, pa ima li tu neke kulture, nekog reda? Kontam, sponzori ovo-ono, ali ipak, vezze.
U to zašto su organizatori ovog takmičenja postavljali sajt na 'net u opšte neću ulaziti, jer to sigurno nisu bila čista posla (to ja iz iskustva) - kao i još neke stvari u ovoj našoj državi.
Čini mi se da su organizatori su sve pokrali - Naziv (dobro, možda i nisu. To bi onda objasnilo njegovu odvratnost), soundtrack, reklamu, grafičko rješenje logotipa, web sajt i sve ostalo...
Mogao bih ja ovako do prekosutra...
Samo me još interesuje zašto se zove Nove nade QUEEN estrade, kada se takmiče i momci. Jel' to neka diskriminacija? Šta ako muško pobjedi, postaje Queen estrade?

Jedan od sponzora tekmičenja je i, naravno, Radio Televizija BN. Ako se sjećate, već sam jednom pisao o njihovom web sajtu. E, redizajnirali su ga! Pogledajte link i recite mi da li su uspjeli ukombinovati dreč narandžastu u plavu.

Evo još nekoliko linkova, čisto da vam pokvarim dan:
Gajić xxxing
DD Studio - Siguran sam da sam jedan ovakav sajt već vidjeo negdje. Rip ili template?
Moj Sajt - Buahahahaa! Bijedan pokušaj webmajstora iz Bijeljine mislim

22.11.2005.

Jedan kratak o izboru pozadine za sajt

Nešto gledam ove blogove, blogiće, 'net dnevnike, blogere i blogerke i skontam da većina nije starija od tlinajest godina i da pišu o sebi sklonim temama (što neću komentarisati). Hajd to o čemu pišu je njihova lična i personalna stvar koja me i ne interesuje.
Ono što me interesuje je zašto oni trpaju sve one šjašteće, šarene, totalno-glupe-i-bezveze pozadine na svoje blogove od kojih se ne vidi tekst na stranici?!
Koji im je to fazon? Zar oni ne gledaju svoj blog kad nešto urade na njemu?
Neki od tih blogova imaju sliku u pozadini koja, u kombinaciji sa tekstom postova, čini da se ništa ne vidi, ni pozadinska slika, ni tekst postova.

Da ne bih opet pisao kako izabrati dobru pozadinu, pročitajte prošli tekst na tu temu: Odaberite dobru pozadinu.
Molim sve koji su se našli u gore spomenutoj grupi ljudi: Pomozite i sebi i svima oko sebe, nemojte biti glupi, izaberite neku normalnu pozadinu.


Noviji postovi | Stariji postovi

Sadržaj © 2003 Zlokapa zoran. Powered by blogger.ba | 48369 | RSS