beats by dre cheap

Stvaranje identiteta vaše firme na Internetu

Ovaj tekst namjenjen je vama koji već imate svoju poslovnu web prezentaciju ili o njenom postavljanju ozbiljno razmišljate. Sigurno je da će i kod nas s obzirom na besplatan domen i, koliko-toliko, pristupačne cijene web hostinga uskoro svaka firma imati svoj prozor u svijet u vidu poslovne web prezentacije. Tehnički a i financijski, većina firmi već sada imaju mogućnost da svoju prezentaciju na webu postavi brzo i lako. Ali da bi ta prezentacija imala efekta i prenijela sa svojim posjetiocima pravu informaciju o vama, potrebno je obratiti pažnju ne neke detalje pri njenom stvaranju. [b]Lična karta web stranice[/b] Na svijetu živi oko šest milijardi ljudi, u BiH četiri miliona, a svako od nas ima svoj sopstveni identitet - nešto ili mnogo štošta po čemu se razlikujemo od ostalih. Na webu već ima stotine miliona web stranica. Da bi ste imali i najmanju šansu da se na njemu pročujete, neophodno je da vaša prezentacija ima sopstvenu ličnost, svoj identitet. Kao što svoju ličnost (individuu) kreiramo tokom života, tako i na webu, vi kreirate vaš identitet, vašu ličnu (poslovnu) web kartu. Najuspješniji biznisi na Internetu nisu slučajno i sajtovi sa najjačim identitetom. Čuvene svjetske marke ili brendovi kao Yahoo, eBay ili Amazon, nisu slučajno i najposećeniji sajtovi na netu. Recimo da niste ni razmišljali o tome da vaš sajt postane neki novi Yahoo. Bez obzira, da bi ispunio svoju funkciju, ma kakva ona bila, morate ga učiniti različitim od ostalih, morate ga učiniti posebnim, kreirati mu jedinstvene karakterne osobine. [b]Prvo saznajte koji su joj lični podatci[/b] Zamislite da ste jedan prosječni Internaut i da ste slučajno došli na vašu prezentaciju. Koliko god imali mašte da se u tu ulogu nepristrasnog posmatrača uživite, priznaćete da je nemoguće da budete potpuno nepristrasni. Ako ste je sami gradili ili upravljali njenom gradnjom, biće vam veoma teško da njen identitet sagledate u cjelini. Rješenje je da pitate za komentar svoje prijatelje, najbolje one koji i ne znaju o čemu se radi na vašoj prezentaciji. Zamolite ih da u svom prvom dolasku provedu na vašim stranicama bar 30 sekundi. A onda im dajte upitnik da popune za vas. Pitaćete ih: - Koliko su dugo čekali da se stranica učita? - Koja je prva emocija koju je vaš sajt izazvao? - Ili bar, da li im se sviđa ili ne sviđa? - Komentar na logo, pozadinu, boje, grafiku. - Ukratko, o čemu se radi na vašem sajtu? - Koje su glavne cjeline na prvoj stranici? - Koliko su zapamtili od navigacije sajta? - Šta im je bilo nejasno i nerazumljivo? - Koji su lokalni link posjeltili? - Da li bi se ponovo vratili? Kad prikupite podatke, prijatelje opet zamolite da provedu duže vremena na sajtu i detaljno pregledaju vašu prezentaciju. Onda, ako vam još uvijek budu prijatelji, ponovite anketu. Obavezno ih pitajte šta bi, po njima, vašu prezentaciju učinilo preglednijom, razumljivijom, korisnijom i lakšom za upotrebu. Danas je korisnost (usability) ili upotrebljivost postala posebna grana web developmenta (ali i ostalih informacionih tehnologija). Krajnji cilj svake web prezentacije je da prije svega bude korisna ljudima koji dođu da je pogledaju ili upotrebe. Korisnost se najlakše postiže jednostavnošću. Ukoliko ne želite da testirate strpljenje i koncentraciju vaših posjetilaca, budite kratki i jasni. [b]Učinite je boljom tj. korisnijom[/b] Marketing kaže je da se bilo koji zaključci o efektivnosti vaše prezentacije ne donose na osnovu ličnih stavova pojedinaca, već na osnovu prosječnih odgovora veće grupe anketiranih. Garantujem vam da ćete se iznenaditi kad sjedete da analizirate svoju anketu, i koliko će tu biti oprečnih zaključaka i iskustava. Podaci dobijeni na ovaj način omogućiće vam da identifikujete slabe tačke vaše koncepcije i pomoći vam da je učinite boljom. Kad već sami ne biste voljeli da budete u društvu gnjavatora, učinite sve da se vaši posjetioci osjećaju prijatno i uživaju u vašoj web prezentaciji. Njena ličnost će vašem prosječnom posjetiocu biti dopadljivija, a rezultat će biti poboljšano poslovanje i željeni financijski efekat. [b]Neka bude jake ličnosti[/b] Osim poboljšanja korisnosti vaše prezentacije, pri radu na njenom identitetu, vrlo je važno da ona bude ubjedljiva. Ako ste joj već kreirali ličnost tako da je šarmantna i dopadljiva, onda se valja pomučiti da ona bude i jaka. Kad ste već prošli kroz sve muke da je izgradite, nemojte da se stidite da sami kažete šta je to jedinstveno i specijalno - šta je čini drugačijom. Budite glasni, neka se to vidi i ne prođe ne zapaženo. Podržite vaše izjave, svjedočenjem zadovoljnih korisnika, slikom firme, slikama zaposlenih. Ne zaboravite da date sve podatke o kontaktu. Pokažite svim svojim posetiocima da je vaša prezentacija mnogo više nego obična gomila sličica i teksta. Neka se vidi da je ona sastavni dio vaše firme i da vi čvrsto stojite iza nje dajući joj kredibilitet. [b]Prezentacija mora biti uvjerljiva[/b] Da vas pitam nešto. Da li bi ste usitnili novčanicu od 500 € nepoznatoj osobi na ulici? Vjerovatno ne. A da li biste usitnili novčanicu od 1000 $ Georgeu Sorosu? Vjerovatno da, jer bi vjerovali da on posjeduje pravu novčanicu. Slično je i na webu. Da bi korisnik vaše web prezentacije mogao da se osjeća sigurnim vjerujući vašoj poruci, ona mora da izaziva povjerenje. Profesionalno dizajnirana prezentacija je prvi korak. Identifikacija vaše prezentacije sa vašom firmom je sljedeći korak. Mogućnost lakog i sigurnog kontakta sa korisnicima je još jedan od načina kreiranja kredibiliteta. Možda i mala kamera koja direktno prenosi iz vaše kancelarije, kao neka vrsta podrške uživo vašem on-line prisustvu. Ne žalite truda, budite kreativni u osmišljavanju identiteta vaše web prezentacije, ona će vam to bogato vratiti.

Teorije web dizajna
http://design.blogger.ba
02/02/2005 14:42